Més informació [ Llista d'activitats | Detall d'activitat

 
4040311404   Treball transversal per reptes
2017-2018   Taller a centre. Secundària en general
  
   20/10/2017 - 1/7/2018 (15 hores) de h a h
   INS Arnau Cadell
   av. Villadelprat, 91-93 (Sant Cugat del Vallès) 
  
Format   Presencial
Organització   Servei Educatiu Vallès Occidental IV
  
  
  
Inscripció   12/09/2017 - 26/09/2017
   DATA INICI PROVISIONAL
  
Descripció i   Metodologia:   La formació – treball incorporà
quatres grans eixos:
- Formació sobre Innovació educativa
- Visites a altres centres que estan en projectes d’innovació.
- Compartir aspectes de les diferents formacions, conferències i workshop a les que assistim.
- Implementar el projecte d’innovació durant el curs 2017-18
  
Objectius   .Cercar nous models d’entorns d’aprenentatge que siguin més propers a l’alumnat
.Dotar a l’alumnat de competències per a una vida plena amb una concepció holística i
humanista del que treballem
.Buscar com incrementar la personalització de l’aprenentatge dels alumnes, partint del
que pot interessar més als alumnes i també tenint en compte les capacitats de cada
un
.Dissenyar tècniques per potenciar el treball en grups col·laboratius
.Mostrar que el coneixement és transversal i buscar les connexions entre les diferents
branques del saber (fer, ser i estar).
.Compartir entre el professorat la pràctica docent
.Buscar entorns per incrementar l’interès de l’alumnat en el seu aprenentatge
.Incrementar el treball competencial i en conseqüència l’avaluació, introduint sistemes
d’autoavaluació i coavaluació.
.Compartir amb els alumnes l’emoció i la il·lusió per tirar endavant un projecte.
.Estimular la creativitat tant de l’alumnat (projectes més oberts) com del professorat
(noves iniciatives).
.Incrementar l’obertura de l'aula i del centre a l'entorn.
.Fomentar l’autonomia dels estudiants
.Afavorir la confiança i autoestima de l’alumnat
  
Continguts   Definició motivacions i objectius globals del projecte de forma global
.Marc de l’estructura de la nova metodologia
.Definició de les competències a assolir per l’alumnat i que podem incloure en el
projecte
.Treball des de cada matèria quins són els continguts bàsics a assolir per l’alumne en el
nivell (per exemple a matemàtiques: saber operar amb fraccions, diferenciar els

diferents tipus de números,..., en ciències naturals: conèixer els diferents tipus de
regnes, conèixer el concepte de cèl·lula i els diferents tipus). Caldria intentar ser molt
concret. També es podria intentar donar a cada un d’aquests apartats un valor horari
setmanal al llarg del curs.
.Continguts a treballar dins del projecte i marc horari de les matèries.
.Valoració i importància del tema del projecte, fil conductor i contextualitzar en una
situació real.
.Com treballar les modificacions dels projectes curriculars de les matèries
.Material didàctic de l’alumne: llibres sí o no? Plataforma digital: si o no? A on i com es
recollirà l’activitat? Com es dona visibilitat?
.Concreció de l’avaluació ( projecte, global de l’alumnat i matèries).
.Estructura organitzativa del projecte: tasca de les tutores, coordinadora, direcció,
possible responsable del projecte,...
.Estudi dels recursos necessaris (òptims i disponibles) en diferents aspectes:
o Humans
o Espais
o Tecnològics
o Materials
.Com treballar una adequada presentació del projecte a l’alumnat i famílies
  
Formador/a   Josep Lluís Serrano
  
Avaluació   Col·laboració en el projecte d'innovació del centre.
  
Requisits de  certificació   80% Assistència, més la participació en l'implementació del projecte.
  
E-mail   crp-santcugat@xtec.cat
  
  
Calendari  
 Sessió 1   divendres   20/10/2017       
 Sessió 2   -   -       
 Sessió 3   -   -       
 Sessió 4   -   -       
 Sessió 5   -   -       
 Sessió 6   -   -       
 Sessió 7   -   -       
 Sessió 8   -   -       
 Sessió 9   -   -       
 Sessió 10   diumenge   01/07/2018       
  


Generalitat de Catalunya
Departament d'Educació
Pla de formació permanent